آموزش زبان انگلیسی

آموزش زبان انگلیسی , رایگان و تخصصی : آیلتس,تافل , توانایی صحبت کردن با لهجه های آمریکایی ,انگلیسی,مبتدی تاپیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

آموزش زبان انگلیسی , رایگان و تخصصی : آیلتس,تافل , توانایی صحبت کردن با لهجه های آمریکایی ,انگلیسی,مبتدی تاپیشرفته

مهارت گوش دادن در آزمون تافل کامپیوتری

در آزمون تافل کامپیوتری اولین بخش listening هست. این بخش شامل ۳۰ تا ۵۰ سوال است. شما باید به نوار ضبط شده گوش کنید؛ به تصاویر سرنخ نگاه کنید؛ و به انواع مختلفی از سوالات پاسخ دهید. شما باید به دقت گوش کنید چون این نوار فقط یکبار برای شما پخش خواهد شد و مطالب روی نوار بر روی صفحه کامپیوتر شما ظاهر نخواهد شد.


در این قسمت چهار نوع متن وجود دارد :


۱. دیالوگ های کوتاه (short dialogues) : شامل دو تا چهار خط دیالوگ بین دو گوینده است. به دنبال هر دیالوگ یک تصویر مرتبط با متن وجود دارد و بعد از آن یک سوال با پاسخ چند گزینه ای وجود دارد. زمانی که به نوار گوش می کنید بر روی صفحه مانیتور می توانید تصویر مرتبط با آن را مشاهده کنید. سپس سوال برای شما پخش میشود و همزمان سوال که چهار گزینه ای هست را بر روی صفحه مشاهده خواهید کرد. ۱۱ تا ۱۷ دیالوگ کوتاه با سوالاتشان بخش A این تست را تشکیل میدهد.


۲. مکالمات غیر رسمی (casual conversations) : شامل مکالمات ۵ تا ۷ خطی بین دو دانش آموز است. به دنبال هر مکالمه یک تصویر مرتبط با متن وجود دارد و بعد از آن دو تا سه سوال با پاسخ چند گزینه ای وجود دارد. زمانی که به نوار گوش می کنید بر روی صفحه مانیتور می توانید تصویر مرتبط با آن را مشاهده کنید. سپس سوال برای شما پخش میشود و همزمان سوال که چهار گزینه ای هست را بر روی صفحه مشاهده خواهید کرد. دو تا چهار مکالمه و سوالات آن؛ قسمت B این آزمون را تشکیل می دهد.


۳. گفتگوهای دانشگاهی (academic discussion) : شامل گفتگوهای ۱۲۰ تا ۱۵۰ ثانیه ای در مورد موضوعات دانشگاهی که بین دو تا پنج نفر انجام میشود. به دنبال هر گفتگو یک تصویر مرتبط با متن وجود دارد و بعد از آن سه تا شش سوال با پاسخ چند گزینه ای وجود دارد. زمانی که به نوار گوش می کنید بر روی صفحه مانیتور می توانید تصویر مرتبط با آن را مشاهده کنید. سپس سوال برای شما پخش میشود و همزمان سوال را بر روی صفحه مشاهده خواهید کرد. یک یا دو گفتگو به همراه سوالات بخش B این آزمون را تشکیل می دهند.


۴. سخنرانی های دانشگاهی (academic lectures) : شامل ۱۲۰ تا ۱۵۰ ثانیه سخنرانی در مورد موضوعات دانشگاهی است که توسط اساتید دانشگاه انجام میشود. به دنبال هر سخنرانی یک تصویر مرتبط با متن وجود دارد و بعد از آن سه تا شش سوال وجود دارد. زمانی که به نوار گوش می کنید بر روی صفحه مانیتور می توانید تصویر مرتبط با آن را مشاهده کنید. سپس سوال برای شما پخش میشود و همزمان سوال را بر روی صفحه مشاهده خواهید کرد. دو تا چهار سخنرانی به همراه سوالات؛ بخش B این آزمون را تشکیل می دهد.

بخش listening با سوالات سطح متوسط شروع میشود و سوالاتی که در ادامه خواهند آمد بسته به پاسخ های قبلی شما ؛ سخت تر یا آسان تر خواهند شد